اول از همه چند سوال از شما می پرسم
آیا زن و مرد را برابر می دانید؟
آیا مرد نسبت به زن برتری دارد؟
آیا برده داری را قبول دارید؟
آیا پیامبر هم برده داری را قبول داشت؟
آیا می توان صاحب جان و مال و ناموس شخص دیگری بود؟
حتی اگر کنیز و کلفت منزل باشد؟
به این چند آیه توجه کنید و خودتان نزد وجدانتان قضاوت کنید
سوره نسا آیه 3
دو، سه یا چهار زن اختیار کنید ..... یک زن اختیار کنید
یا چنانچه کنیزی دارید به آن اکتفا کنید
سوره نسا آیه 24
نکاح زن شوهر دار حرام است مگر آنکه آن زنان را متصرف و مالک شده اید
سوره نسا آیه 34
زنانی که از مخالفت و نافرمانی آنها بیمناکید، نخست موعظه کنید
اگر مطیع نشدند
نفس کلمه مطیع جای بحث دارد از خوابگاه آنان دوری گزینید
باز اگر مطیع نشدند، آنها را با زدن تنبیه کنید
دستور اکید بر زدن در صورت نافرمانی یک انسان به جرم زن بودن
اگر اطاعت کردند دیگر بر ایشان ستم نکنید
اقرار به ستمی که روا داشته می شود
سوره احزاب آیه 50
ای پیامبر، ما زنانی را که مهرشان ادا کردی بر تو حلال کردیم و نیز کنیزانی
را که به غنیمت، خدا تو را نصیب کرد و ملک تو شد
اقرار بر کالا بودن زن و امکان مالکیت بر آن
و نیز زن مومنه ای که خود را بر رسول بی شرط و مهریه ببخشد
و رسول هم به نکاحش مایل باشد
در لفظ عامیانه مذهبی به چنبن زنی فاحشه گویند، هرچند که مرد
متاهل و دارای همسر باشد
که این حکم مخصوص تو است
و نه مخصوص مومنان
که ما حکم زنان عقدی و کنیزان ملکی را بیان کردیم
این زنان را همه بر تو حلال کردیم
بدین سبب بود که بر وجود تو در امر نکاح هیچ زحمتی نباشد
یعنی راحت حالت رو بکنی داداش
آیا زن و مرد را برابر می دانید؟
آیا مرد نسبت به زن برتری دارد؟
آیا برده داری را قبول دارید؟
آیا پیامبر هم برده داری را قبول داشت؟
آیا می توان صاحب جان و مال و ناموس شخص دیگری بود؟
حتی اگر کنیز و کلفت منزل باشد؟
به این چند آیه توجه کنید و خودتان نزد وجدانتان قضاوت کنید
سوره نسا آیه 3
دو، سه یا چهار زن اختیار کنید ..... یک زن اختیار کنید
یا چنانچه کنیزی دارید به آن اکتفا کنید
سوره نسا آیه 24
نکاح زن شوهر دار حرام است مگر آنکه آن زنان را متصرف و مالک شده اید
سوره نسا آیه 34
زنانی که از مخالفت و نافرمانی آنها بیمناکید، نخست موعظه کنید
اگر مطیع نشدند
نفس کلمه مطیع جای بحث دارد از خوابگاه آنان دوری گزینید
باز اگر مطیع نشدند، آنها را با زدن تنبیه کنید
دستور اکید بر زدن در صورت نافرمانی یک انسان به جرم زن بودن
اگر اطاعت کردند دیگر بر ایشان ستم نکنید
اقرار به ستمی که روا داشته می شود
سوره احزاب آیه 50
ای پیامبر، ما زنانی را که مهرشان ادا کردی بر تو حلال کردیم و نیز کنیزانی
را که به غنیمت، خدا تو را نصیب کرد و ملک تو شد
اقرار بر کالا بودن زن و امکان مالکیت بر آن
و نیز زن مومنه ای که خود را بر رسول بی شرط و مهریه ببخشد
و رسول هم به نکاحش مایل باشد
در لفظ عامیانه مذهبی به چنبن زنی فاحشه گویند، هرچند که مرد
متاهل و دارای همسر باشد
که این حکم مخصوص تو است
و نه مخصوص مومنان
که ما حکم زنان عقدی و کنیزان ملکی را بیان کردیم
این زنان را همه بر تو حلال کردیم
بدین سبب بود که بر وجود تو در امر نکاح هیچ زحمتی نباشد
یعنی راحت حالت رو بکنی داداش
سوره احزاب آیه 52
ای رسول، بعد از این هیچ زنی بر تو حلال نیست
و نیز روا نیست تبدیل این زنان به دیگر زنان
یعنی می توان مثل کالا زن را تعویض یا آپ گرید کرد
هرچند از حسنش به شگفت آیی و در نظرت زیبا آید
مگر اینکه کنیزی مالک شوی
برده داری
یادتان باشد با وجدان خود قضاوت کنید
و مجسم کنید اگر خواهر یا دختر یا همسر و یا مادری داشتید
به این سادگی او را واگذار می کردید؟؟؟؟
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر